Reklama w sieci

Czego dowiesz się z artykułu

Siła Internetu jest dziś niepodważalna. Marketing internetowy z roku na rok dynamicznie się rozwija napędzając reklamę, która jak wiadomo jest najlepszą dźwignią handlu. Internet w dużej mierze zastępuje dziś rzeczywistość: to tutaj przeniosło się życie towarzyskie, zakupy, nauka, szkolenia, realizowanie pasji.

Jak profiluje się odbiorcę reklamy internetowej?


Użytkownicy Internetu, zwłaszcza mediów społecznościowych dzielą się z innymi dużą częścią swojego prywatnego i zawodowego życia. Na Facebooku czy Instagramie publikujemy relacje w wakacji, chwalimy się osiągnięciami sportowymi, pokazujemy nowe przedmioty i informuje naszą społeczność o awansach, przebytych kursach czy otrzymanych certyfikatach.


Wszystkie te informacje gromadzi Internet, który z ich pomocą tworzy profil użytkownika i potrafi z niezwykłą precyzją skierować do niego reklamę, która bez wątpienia go zainteresuje. Reklamodawcy mają bardzo szeroką wiedzę na temat użytkowników sieci: znają zainteresowania, kierunki podróży, styl ubierania się, czy ulubione produkty spożywcze.

Reklama internetowa w mediach społecznościowych


Media społecznościowe to obecnie miejsce w sieci, gdzie reklama przynosi największe korzyści. Wyświetlane tutaj są strony, produkty czy usługi, które zgodne są z profilem użytkowników Facebooka czy Instagrama. Warto również podkreślić, że reklamę w social mediach bardzo łatwo można zmierzyć poprzez weryfikację ilości kliknięć w link czy wejść na określoną witrynę internetową.


Media społecznościowe z roku na rok dynamicznie się rozwijają i należy się spodziewać, że tempo tego wzrostu w ciągu najbliższych kilku lat będzie zachowane. Dziś zdecydowanie królują: Facebook, Instagram, Tik tok i reklamy internetowe to właśnie tutaj biją rekordy popularności.

Linki sponsorowane


Podstawowym i najtańszym narzędziem reklamy internetowej są wciąż linki sponsorowane. To reklama w najpopularniejszej wyszukiwarce Google, gdzie prezentuje się określony produkt lub usługę poprzez specjalnie przygotowane linki do zewnętrznych witryn.


Skuteczność tej formy reklamy mierzy się poprzez liczbę kliknięć, wejść na stronę lub przez podjęcie określonej akcji (np. zakup produktu czy zamówienie usługi). Linki nigdy nie są przypadkowe, tutaj podobnie jak w innych formach reklamy profiluje się odbiorcę końcowego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *