Jak kupić dobry system przywoławczy?

Czego dowiesz się z artykułu

System przywoławczy to dzisiaj codzienność w wielu punktach. Niemniej jednak ciągle wiele firm czy instytucji zapomina o nim albo go do nie docenia, a czasem nawet nie wie, że w ich przypadku instalacja takiego systemu to obowiązek a nie wybór. Warto zatem powiedzieć kilka słów o tym, co to jest i kiedy się przydaje system przywołujący oraz jak go wybrać.

System przywoławczy – najważniejsze informacje

Przede wszystkim jednak warto powiedzieć, co to w ogóle jest taki system przywoławczy. Otóż generalnie chodzi tu o możliwość przywołania pracownika przez klienta za pomocą najczęściej zwykłego przycisku. Z jednej strony jest klient, który naciska przycisk mogący jednocześnie mieć połączenie głosowe, telefoniczne czy wifi, z drugiej zaś odbiornik emitujący sygnały wizualne czy dźwiękowe, przekazując wiadomość od klienta.

Pierwotnie system ten dedykowany był szpitalom, domom pomocy społecznej i tego typu placówkom po to, aby pacjent mógł szybko wezwać pomoc w razie nagłego pogorszenia stanu zdrowia. Dziś w tych obiektach, nawet prywatnych, instalacja systemu przywoławczego to konieczność, zaś w wielu firmach, lokalach gastronomicznych czy hotelach taki system usprawnia znacznie komunikację z klientem i zwiększa jakość oferowanych usług.

Jak wybrać system przywoławczy?

Pozostaje jednak kwestia, jak wybrać odpowiedni system przyzywający? Przede wszystkim należy dokładnie bardzo zdecydować, czego w zasadzie potrzebujemy. Czy odpowiedni będzie dla nas prosty system przyzywający, dający wyraźny sygnał dźwiękowy? Czy też może nasz system ma służyć raczej do poproszenia o konkretną usługę i powinien być w związku z tym dyskretniejszy, nie budzić donośnym dźwiękiem wszystkich w hotelu?

Warto jeszcze mieć na uwadze jedną sprawę, a mianowicie kwestie formalne i prawne. Otóż w wielu miejscach zostało dokładnie sprecyzowane, jakie wymogi powinny mieć systemy przywołujące. Szczególnie przepisy jasno określają możliwe parametry systemów mających na celu wezwanie pomocy, czyli właśnie takich, jak są w szpitalach czy domach starości. Warto jeszcze zaznaczyć, że zawsze powinna istnieć możliwość anulowania alarmu.

Na koniec – pamiętajmy o konieczności zatrudnienia znającej się na rzeczy ekipy montującej takie systemy.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Signalo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *