Czego dowiesz się z artykułu
Dla wielu właścicieli stron internetowych ruch pochodzący z Google stanowi duży odsetek wszystkich odwiedzin i jest bardzo ważny z komercyjnego punktu widzenia. To właśnie stronom komercyjnym zależy na tym, aby odwiedzało je jak najwięcej osób, które mogą stać się potencjalnymi klientami. Warto więc zadbać o to, aby internauci chętniej klikali w ten właśnie link, a nie inne.
Sposobów na przyciągniecie klientów do strony z wyszukiwarki Google jest dużo. Najważniejsze jest oczywiście bycie w czołówce wyników wyszukiwania, jak najbliżej miejsca pierwszego. Jednak niezależnie od pozycji, można jeszcze dodatkowo wzmocnić wartość linku poprzez wykorzystanie tzw. znaczników rich snippets. Dzięki nim dany wynik wyszukiwania będzie jeszcze lepiej widoczny na stronie z wynikami wyszukiwania, co wpłynie na to, że internauta łatwiej go zauważy, kliknie i przejdzie do strony.
Google rich snippets dla e-commerce
Przyciągnięcie internauty do strony ważne jest w przypadku każdej strony, ale to właśnie w przypadku sklepów internetowych jest szczególnie ważne. Każdy użytkownik internetu, który wejdzie na stronę, jest potencjalnym klientem, a więc źródłem przychodu dla sklepu. Dla branży e-commerce jest zatem również ważne, aby sprawić, że linki będą się wyróżniać i zachęcać do kliknięcia. W tym przypadku znaczniki snippet Google mogą informować o takich atrybutach produktu ze sklepu internetowego jak nazwa produktu, cena, ocena klientów, komentarze klientów czy dostępność w sklepie. Te wszystkie informacje nie tylko sprawiają, że link bardziej wrzuca się w oczy, ale też skłaniają do kliknięcia i wejścia na stronę. A po tym fakcie jest już znacznie bliżej do tego, aby internauta dokonał zakupu i został klientem danego sklepu.
Zalety znaczników rich snippets
Link opatrzony znacznikami Google rich snippets stanowi z jednej strony zachętę do kliknięcia, a z drugiej wyróżnia odnośnik na stronie SERP, czyli stronie z wynikami wyszukiwania Google. Dodatkowe informacje mówią wiele o danym produkcie i są dla klienta pierwszym filtrem w poszukiwaniu interesujących do cech produktu. W rezultacie strona ma mniejszy współczynnik odrzuceń, a wyższy współczynnik konwersji. Zaimplementowanie mikroformatów, które będą wyświetlane jako znaczniki rich snippets jest wiec zatem bardzo opłacalne i warto o nie zadbać. Można je dodać w dowolnym momencie działania strony. Poza tym znaczniki snippet Google same z siebie wpływają pozytywnie na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, gdyż algorytmy Google traktują stronę jako bardziej wartościową dla internauty.